söndag 6 september 2009

Om snabeldrakar med mera


Idag på förmiddagen var planen att besöka Mammons tempel för inköp av ett stycke dammsugare. Befintlig dammsugare är obefintlig, iallafall i Hattrick-benämningens betydelse. Skruttet har till och med bloggat om odjuret den elfte augusti. Jag kräver åtminstone en legendarisk eller gudabenådad snabeldrake, men priset måste ändå vara någolunda modest.

Nåväl, något fick mig på morgonkvisten att ändra planen och gå till det riktiga "templet" istället, och jag är nöjd med mitt val. Mammons tempel har ju i princip öppet 24-7 och om besöket blir uppskjutet ett par dagar spelar mindre roll då golven i radhuset efter gårdagens genomgång är rena och fina och håller sig åtminstone veckan ut.

Medelåldern var väl sisådär 63 år, och idag handlade det om Den barmhärtige Samariern. Orden från predikstolen om medmänsklighet och att ta sig tid för människor i sin omgivning passade bra in i hur mina egna tankar gått den senaste tiden. Allt hänger ihop.

Svärföräldrarslunch och sedan en och en halv timmes gospel väntar. Evangelium både morgon och kväll, kan man få för mycket Jesus? Jag får akta mig...

Ps. Jag har också fått två symmetriska finnar, en under varje mungipa. Trodde vid 28 års ålder att sånt skulle vara ett minne blott. Nåja, vad är en bal på slottet?

2 kommentarer:

  1. Ps2. Pill pill pillerill. Jag vet en som är bra på att pilla! Ds.

    SvaraRadera