måndag 7 september 2009

Om ekonomi


18:00


Jag trodde pengarna skulle räcka till att stoppa undan lite när den 19:e åter infaller. Jag har efter sju år i eget radhus fortfarande mycket dålig koll på min ekonomi. Det blir lite hipp som happ, eller huller om buller, som Babyfarsan uttryckte sig om trafiken i Egypten. Lite väl många månader i rad har det behövts överföras pengar från Ifall om-kontot som krympt betydligt.
-Men det har ju varit Skrutt-sommar, försvarar jag mig inför mig själv och låter saken bero.

Men nu när det grå hösten nalkas har jag ändå haft en extra tanke att hålla i plånboken för att återföra åtminstone någon tusenlapp. Då dimper fordonsskatt-räkningen för fina, silvriga bilen ner. Jahapp. Men för att dryga ut räntan på slantarna något lägger jag internetbetalningen på sista inbetalningsdagen. Så jag kan i allafall tillfälligt lägga tillbaka några pesetas.

Fordonsskatt. Fordonskatt. Min bästa medarbetare är tillbaka efter helgen och associerar till Jim Carreys och Jeff Daniels fordonshund ovan. Hon är bra på att göra min dag ljusare. Men den lystes upp redan en timme tidigare av ett Skruttigt brev. Jag duger tydligen som jag är. Tur. Skulle blivit jobbigt att förställa sig ett helt liv. För ett helt liv lovar hon mig.

2 kommentarer: